Субота, 21.10.2017, 11:18
Спортивні голуби Олега Теглівця
Головна | Мій профіль | ВихідВи увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Категорії розділу
Мої файли [66]
Форма входу
Міні-чат
Пошук
Наше опитування
Яких голубів ви розводите?
Всього відповідей: 637
Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

ДОСЛІДЖЕННЯ БУДОВИ КРИЛА СПОРТИВНИХ ГОЛУБІВ
07.12.2010, 18:31
ДОСЛІДЖЕННЯ БУДОВИ КРИЛА СПОРТИВНИХ ГОЛУБІВ
Коли голубівник бере в руки спортивного голуба, можна гарантувати, що він, серед іншого, в першу чергу зверне увагу на крило. В той час як для одних це лише звичайний обов’язковий жест, інші при цьому більш ґрунтовно вдивляються в крило, вивчаючи його, уважно виявляють ознаки крила.
Дослідження крила спортивного голуба є необхідним заняттям, хоча одночасно це складний і зв’язаний з професійним знанням процес, але потрібний при виборі голуба за типовими критеріями його здібностей.
Безперечно крило є найважливішим рушійним органом голубів і воно багато значить для швидкого повернення додому в змаганнях спортивних голубів. Оскільки ми віддаємо перевагу тому, щоби вирощувати голубів, які за своїми анатомічними даними є найбільш здатними в найкоротший час долати відстань польоту, ми мусимо приділяти особливу увагу характерним рисам будови крила.
Навіть найкращі методи мотивації по відношенню до голубів були би марними, якщо голуб не має оптимальної будови крила, яка забезпечувала би йому можливість перетворювати прагнення повернення додому в високу швидкість.
Завданням крил є перетворення нагромадженої в грудних мускулах хімічної енергії в кінетичну енергію. Це відбувається через механічну роботу. Але вона служить не лише для руху в перед, але й для того, щоби утримувати тіло голуба в повітрі, яке має певну вагу. Таким чином, крила мають виконувати два важливих завдання:
1. Утримувати голуба в повітрі.
2. Рухати голуба вперед.
Щоби ці обидві функції могли виконуватися оптимально, крило має відповідати особливим вимогам.
Але якими ж властивостями повинно володіти таке оптимальне крило голуба, що може показувати хороші здібності? Це питання впродовж розвитку голубиного спорту багато років вивчали досвідчені голубівники і зрозуміло, вчені, на основі спостережень вони виявили й описали будову і функцію крил голубів, показавши багато надійно з’ясованих відповідних факторів, що характеризують крило. Деякі з суттєвих характеристик крила наведені з роз’ясненнями в цій статті. Ці характеристики є вирішальними при судженні про спортивні можливості голуба.
Подивимося для початку розгляду теми ще раз на скелет голубиного крила ( див. малюнок ). Він складається з трьох головних частин:
1. Плече, яке простягається від плечового суглобу, що зв’язує лопатку з виделковою, до ліктьового суглобу, який тримає його разом з передпліччям.
2. Передпліччя, з ліктем ( ліктьовою кісткою ) і променевою кісткою, яке доходить до зап’ястка.
3. Пясткові кістки, які створюють кінчик крила.
Зі сторони участі в польоті, оперене крило можна поділити на дві частини, які ми не раз будемо згадувати в наступних рядках:
1. Активне крило, яке називають також переднім крилом ( передкрилком ), воно має десять перів першого порядку – зап’ясткові махові пера, що кріпляться на ділянці п’ясткової кістки, ця частина крила відповідає за прискорення і таким чином за високу швидкість польоту.
2. Пасивне заднє крило ( закрилок ), на нього приходиться дванадцять перів другого порядку, що находяться на ділянці передпліччя і тому називаються ще передплечовими маховими перами, на них припадає в першу чергу функція несучої властивості під час польоту, і в зв’язку з цим, ця частина, відносно руху вперед, веде себе пасивно.
Тепер розглянемо, які фактори допомагають нам впізнати оптимальне крило високих спортивних якостей голуба.
1–й фактор: Розмір крила повинен бути в гармонії з усім тілом голуба.
Цей фактор випливає з простого міркування про те, що мале по відношенню до тіла, крило мусить втримувати та пересувати надто велику для нього масу тіла. Це вимагає додаткової енергії, якої потім не вистачає. Дещо завелике крило з боку техніки польоту не є рішучим недоліком. Правда з цим дуже часто пов’язані нераціональні пропорції між розмірами активної та пасивної частин крила, що призводить до навантаження на розхід енергії. Тому ідеальним завжди є гармонійна єдність всього тіла голуба.
2-й фактор: Добре крило в профілі повинно мати обтічну форму.
Усі тіла, на які діє потік повітря, води, який вони мають долати з мінімальним опором, мають краплеподібну форму. Таку форму в природі демонструють риби, тулуби птахів, цю ідею люди з успіхом переймають у природи в техніці корабля, літака і автомобілебудування. Добра обтічна будова крила голуба в поперечному січенні завжди забезпечується тоді, коли міцні плече та передпліччя при доброму їхньому оперені аеродинамічно виходять за пера другого порядку. Перешкоди часто виникають на нижній стороні крила внаслідок недостатньої шовковистості перів, коли нижня частина крила має добру подушку, стрижні перів невідчутні.
Також голуби, яких тримають у сирих голубниках, мають хвилясті махові пера. Вони також є нерівностями які протидіють ідеальній аеродинаміці і внаслідок цього протидіють швидкості.
Легка опуклість верхньої поверхні крила подібна несучій поверхні літака і має таку саму важливу функцію. Завдяки цьому гладкому закругленню за умов потоку на верхній стороні виникає ущільнення ліній обтікання. На нижній стороні завдяки незначній угнутості вони розходяться ширше. Більш щільні лінії обтікання означають більш високу швидкість потоку повітря і менший тиск. Тому сила тиску на нижню частину крила більша, ніж зверху. Таким чином виникає підйомна сила, яка забезпечує несучу дію крила, навіть коли воно рухається без змахування. Це означає для голуба збереження енергії, яку можна використовувати для руху вперед.
3-й фактор: Чим коротше і міцніше плече, тим вища швидкість, яку можна досягти.
Основою для розуміння цього фактору служить порівняльне вивчення крил різних видів птахів, які, так само, як і голуби, мають подібний стиль польоту. При такому порівнянні виявляється, що швидкий, як стріла, чорний стриж має найкоротше плече. Вивід стосовно цього фактору підтверджується і відповідними аналогіями по відношенню до спортивних голубів. Але визначення довжини плеча голубиного крила на живому об’єкті є дуже складною справою. Тут нам допоможе досвід, який говорить, що, за невеликими винятками, голуби з короткими плечима мають також відносно короткі передпліччя. Тому ми можемо при дослідженні розмірів скелету крила,сконцентруватися в основному на передпліччі. Кожному голубівнику можна порадити виробити в себе через постійне тренуваннявірне відчуття для оцінки оптимальної довжини передпліччя. Загальне визначення довжини при цьому мало що дасть, бо в будь-якому випадку вона має бути в правильній пропорції до розміру голуба. Плече, якщо дивитися під кутом зору фізики, є односторонній важіль, при якому на більш коротке плече важеля діє мускульна сила, а на довше плече важеля діє вся сила протидії крилу. Чим коротше і сильніше цей важіль, тим швидше крило в один і той самий час може рухатися. Це підвищує махову частоту і швидкість руху вперед. Особливо корисний швидкий змах крил при польоті проти вітру.
Існує твердо встановлений факт: найгірше літають голуби, в яких найдовші передпліччя і відповідно найдовші плечі. На жаль коротке плече не успадковується в домінантному порядку. Тому в процесі розведення спортивних голубів необхідна постійна добра спостережливість в роботі і відповідний відбір.
4-й фактор: Чим коротше і міцніше передпліччя, тим більша витривалість голуба.
Ця властивість стосується в першу чергу голубів на великі дистанції для коротких відстаней вона мало значить. При цьому можна виділити два моменти, які свідчать на користь цього твердження. Міцне передпліччя сприяє тому що верхнє закруглення крила створює профіль несучої поверхні, і гарантує тим самим кращий підйом, який працює на витривалість при довгих дистанціях. Короткість передпліччя зменшує поверхню пасивної частини крила, а це зменшує витрати енергії для утримування голуба в повітрі. Одночасно через це і дванадцять перів другого порядку розміщуються щільніше і створюють міцну та непроникну для повітря, несучу поверхню.
5-й фактор: Дуже добрі голуби-рекордисти мають короткий, міцний та вузький закрилок.
Закрилку у першу чергу належить властивість несучої функції під час польоту, особливо при старті і приземленні. Але всі ці фактори мало впливають на перетворення махової сили крила в високу швидкість голуба. В той час, як ця задня частина крила, наприклад у перепелів, куріпок і фазанів значно розвинута, ластівки та чорні стрижі мають дуже малу поверхню закрилка. Це не дивно. Отже куріпці для уникнення небезпеки потрібно мати змогу без розбігу вертикально злітати з густої трави. Для цього потрібна велика підйомна сила ( підйомна поверхня ). Але вона не є придатною для подолання сотень кілометрів безпосадкового перельоту з високою швидкістю. Навпаки ластівки пролітають великі відстані з високою швидкістю, але мають труднощі щодо можливості швидкого підйому з рівної поверхні.
Таким чином, якщо ми бажаємо вирощувати голубів з швидкими польотними властивостями, то ми мусимо звертати увагу на те, щоби пасивна частина крила голуба мала малу поверхню. Ця поверхня визначається: з одного боку, довжиною передпліччя, а з іншого боку, довжиною перів другого порядку. Оскільки ми вже говорили про важливість короткого передпліччя, зараз нам потрібно впритул підійти до махових перів крила і коротко розглянути їх особливості. Для судження про довжину перів пошлемося на практичне правило: довжина перів крила є оптимальною в разі, якщо при нерозкритому крилі третє перо активної частини не повністю покривається перами задньої частини крила. Дослідження які проводилися на різних лініях спортивних голубів, підтверджують це правило. Для добрих голубів із значними досягненнями характерна, крім того, прямолінійність десяти махових перів крила. В розкритому стані крила кінці при щільному їх розміщенні в ряд утворюють пряму лінію, щоби успішно справлятися з опором повітря.
Таким чином мала поверхня задньої частини крила, логічно стає причиною утворення уступу в переході до активної частини крила. Це видно по тому, що перше перо першого порядку виходить за задню частину крила. Ця ознака при вирощуванні спортивних голубів, які відповідають певним стандартам, зазвичай не помічаються. Досвідченні знавці теорії крила вважають це типовою ознакою здатного на високі досягнення голуба. 6-й фактор:
Перші шість перів активної частини крила є до самих своїх кінців відносно широкі і розташовані щільним рядом. На ці пера, які утворюють щільну поверхню крила, припадає завдання приймати завихрення повітря, спричинене чотирма останніми перами. Тому вони повинні мати по можливості велику поверхню і витривалість. Своєю шириною і щільністю вони перешкоджають відхиленню повітря, при змаху крила вниз, до верхньої частини крила. Ці шість перів створюють « прапор » крила. При цьому, як і прапор, кінцеве завершення перів має бути прямокутним, чим гарантується прямолінійність крила в розкритому стані.
7-й фактор: Останні чотири пера активної частини крила повинні добре вентилюватися.
Пера від сьомого до десятого першого порядку мають особливе значення для швидкого польоту. Тому вони вимагають великої уваги до себе. Якщо, розкрити крило голуба, можна побачити відносно великий проміжок між ними, якого немає між іншими перами крила.
У той час, як пера з першого по шосте розташовані широко і приблизно паралельно одне одному, стержні останніх чотирьох розташовані по відношенню одне до одного, як промені що розходяться, щоби забезпечити вентиляцію. Вони повинні виглядати подібно тонким лезам ножа, кінці яких добре закруглені. Голуби з гострими або з трикутними закінченнями перів, не є такими, що здатні на високі результати. Добрі спортивні голуби повинні мати однакову довжину трьох останніх махових перів. Сьоме, яке трохи коротше, повинно все-таки чітко відрізнятися від шостого.
8-й фактор: П’яте перо першого порядку має, під час польоту особливе значення.
Аеростатичні дослідження показали, що в місці п’ятого махового пера знаходиться точка, яка дуже важлива в польоті для рівноваги і дії сил при розкритті і закритті крила. Тут знаходиться центр дії сил на крило. Прогалина, що виникає при випадінні цього пера, створює дефект несумісний з досягненням високої швидкості. Коли процес линьки відбувається в сезон польотів, за цим потрібно уважно слідкувати, щоби вберегти голубів від додаткових труднощів.
9-й фактор: Чим багатше пігментовані пера крила, тим краща їхня природна витривалість.
Кожному голубівнику доводилось звертати увагу на той факт, що голуби з білими перами крил наприкінці льотного сезону мають більш зношені пера. Їхній стан з одного боку свідчить про високе навантаження, яке на них припадає, а з іншого боку про меншу витривалість білих пер. Дослідження підтверджують такий факт: чим темніше забарвлення пер, чим щільніше відкладення пігменту, тим більш витривалі ці пера по відношенню до механічної дії на них. Білі пера не мають пігменту і зношуються швидше. Тому спортивні голуби з білими кінцями крил в порівнянні з темними,знаходяться в невигідному становищі.
Зрозуміло, цей недолік не такий вже значний, щоб з-за нього голубівник мусив відмовитися від плямистих голубів. Але час від часу в сезон змагань потрібно перевіряти стан пер.
10-й фактор: Крило є діючий у зворотному напрямку календар здорових голубів.
З цим фактом постійно зіштовхується кожен, хто займається голубами. І найчастіше в зв’язку саме з цим прихильники голубиного спорту розглядають крило своїх птахів. На жаль, слабкість тіла голуба, викликана чи то через хворобу, чи перевантаженням при польоті, завжди помічається з згодом, по деформованих молодих перах крил. Вони потім стають причиною того, що доводиться відмовлятися від використання певного періоду льотного сезону. Голубів здібних демонструвати постійні досягнення, при деформованих перах, доводиться спостерігати дуже рідко.
Викладений вище досвід стосовно крила, не повинен спонукати когось до того, щоби використовувати його єдиним мірилом для оцінки своїх голубів. Крило є лише однією частиною голуба, хоча, справді, для польотів найважливішою. Але яка користь від найкращого крила, коли не вистачає здоров я або здібностей орієнтування, коли не розвинуті ідеально мускули.
Спортивний голуб є ансамблем з багатьох складових, всі вони впливають на польотні здібності. До того потрібно також мати на увазі психологічний стан, який суттєво формується людиною. І, нарешті, догляд у голубнику, годування, загальні умови утримання впливають на успішність виступів голуба.
І все таки залишається значущим факт: без дуже доброго крила не буває голубів, стабільно здатних показувати добрі спортивні результати.
Категорія: Мої файли | Додав: Pigeons
Переглядів: 1154 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017